ABC żywienia dzieci mają z reklam. TV, Internet, radio, prasa aplikuje dzieciom chemiczny wizerunek żywności

0
689

Sharing is caring!

Dzieci do 5-6 lat nie odróżniają w bajki od reklamy. Dopiero dzieci około 11 roku życia zaczynają myśleć krytycznie. Do tego czasu są całkowicie bezbronne przed machiną reklamowa, która przez wszystkie możliwe media (TV, Internet, radio, prasa) wtłacza im do główek wizerunek szczęścia po syntetycznym batoniku, chemicznym napoju… Wspólnym posiłku z wytęsknionymi Rodzicami przy sztucznej zupce, koniecznie z torebki. Przy mięsku na drugie danie, ale koniecznie obsypanym specjalnym zestawem chemikaliów z torebki, bo przecież zwykłe zioła są zbyt zwykłe. Tak nam wmawiają reklamy.

Generalnie polskie prawo nie chroni najmłodszych przed agresją reklam przemysłu spożywczego. Wszelkie próby wpisania ograniczenia reklam do naszego systemu prawnego kończą się niepowodzeniem.

Może kiedyś? Jednak? Rzeczpospolita 31 marca 2016 artykuł Spoty nie dla dzieci, w którym wypowiada się Iwona van Buuren, psycholog ze stowarzyszenia Dziecko bez Reklamy.

Na razie dzieciaki są narażone na ostrzał szkodliwymi reklamami przemysłu spożywczego i nie ma żadnej prawnej tarczy ochronnej.

BRAK KOMENTARZY