Lidl w radiowej reklamie czekolady zachęcał dzieci do złych zachowań stwierdził Zespół Orzekający Komisja Etyki Reklamy

0
98

Sharing is caring!

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że Lidl w reklamie z Dorotą Wellman zachęcał dzieci do złych zachowań.
Chodzi o reklamę radiową czekolad, będących w sprzedaży sieci Lidl, która była opatrzona hasłem „(…) a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić”. Reklama była emitowana w godzinach porannych na jesieni 2016 roku. Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że „reklama promowała negatywne wzorce zachowań i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej”.

W Uchwale Nr ZO 09/17z dnia 24 stycznia 2017 roku czytamy:

Opis reklamy: Co godzinna reklama w bloku przed wiadomościami dotyczy kupna taniej, Pani Wellman sugeruje dziecku, że za zaoszczędzone pieniądze może kupić sobie gwoździe i przebić opony.”
Treść skargi: Dzieci słysząc taką reklamę skierowaną do nich, otrzymują przekaz od dorosłej osoby, że tak można a nawet należy. Przykre.” – pisownia oryginalna.

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że „przedmiotowa reklama posługując się hasłem „(…) a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić” promuje negatywne wzorce zachowań i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.

Zespół Orzekający zwrócił uwagę na wczesną porę emisji reklamy radiowej i uznał, że chcąc nie chcąc dzieci również mogły być jej odbiorcami”.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ