Reklamy przy programach dla dzieci bez regulacji prawnej

0
660

Sharing is caring!

reklama tvO tym, że zmiana prawa nie wejdzie w życie sygnalizowała Gazeta Prawna już w marcu 2015 roku. Już wtedy płynęły sygnały, że stanie się tak ze względu na opór przedsiębiorców. I w końcówce lipca wygląda, że proponowane zmiany prawa przepadły. O co chodzi? O nowelizację ustawy o radiofonii i telewizji, który przygotowywało Ministerstwo Kultury wspólnie z Ministerstwem Zdrowia. Projekt zakładał, że nie będzie wolno nadawać przy programach dla dzieci reklam produktów, które zawierają co najmniej jeden składnik, którego spożycie w nadmiernej ilości jest groźne dla młodego organizmu. Ograniczenia emisji reklam miały obowiązywać w czasie, gdy nadawane są programy kierowane do dzieci do lat 12.

Projekt zmian prawnych nie stanie się obowiązującym prawem. Podczas pracy w sejmowej komisji zdrowia projekt przepadł. Podczas debaty przedsiębiorcy z branży spożywczej argumentowali, że nie ma potrzeby regulowania zasad emisji reklam, gdyż od stycznia 2015 obowiązuje porozumienie stacji telewizyjnych, które określa zasady emisji reklam przy programach dla dzieci.

O tym, że projekt nie wejdzie w życie sygnalizowała Gazeta Prawna już w marcu tego roku. Zobacz: Z obawy przed oporem producentów śmieciowego jedzenia

Zobacz też:

Reklamy mają negatywny wpływ na żywienie dzieci

Dzieci i młodzież bombardowana reklamami złych produktów

Nestle – nieetyczna reklama

Reklama Nesquik wprowadza w błąd

BRAK KOMENTARZY