Czy użycie maskotek reklamowanych przez sieci marketów to dobry pomysł promocje zdrowego żywienia.

0
257

Sharing is caring!

Dzieci i młodzież nie są w Polsce chronione przed agresją komunikatów reklamowych. Reklamy wdzierają się również do szkól pod pretekstem promocji zdrowego żywienia. Czy szkoły powinny korzystać z elementów kampanii reklamowych sieci hipermarketów?

Najwięksi gracze na rynku handlu detalicznego od bardzo dawna swoje komunikaty reklamowe kierują do najmłodszych. W Polsce przeciwieństwie do wielu krajów europejskich jest to dozwolone. Prawie każda sieć masowej sprzedaży wielkopowierzchniowej ma też swój program edukacyjny promujący zdrowe odżywianie, który jest adresowany do szkół i w szkołach ma być realizowany.

Serwis Głosu Pomorza opisuje sytuację w szkole podstawowej, która jest częścią Zespołu Szkół Samorządowych w Kobylnicy. W szkole odbył się apel dla uczniów klas I-III na temat prozdrowotnej profilaktyki, a w apelu padły nazwy maskotek Biedronki – Świeżaków, z kampanii reklamowej. część rodziców ten pomysł się podoba, część uważa, że to reklama podprogowa.

A Ty chcesz, by Twoje dziecko brało udział w apelu ze „udziałem” Świeżaków?

redakcja@slowfood.edu.pl

BRAK KOMENTARZY