Polecamy

Sharing is caring!

grapeGrupa naukowców z Group for Research in Applied Economics (www.GRAPE.org.pl) przeprowadziła badanie jak rozwiązywana jest kwestia niedożywienia w polskich szkołach. Naukowcy w ramach eksperymentu do 1200 szkół wysłali sygnał, że do danej placówki chodzi dziecko, które prawdopodobnie jest niedożywione i wymaga pomocy. Połowa z ankietowanych szkół w ogóle nie zareagowała. Dlaczego mimo wydawania rocznie z budżetu centralnego i samorządowego około 800 milionów złotych mamy problem niedożywienia.

Zapoznaj się z raportem, wnioskami, rekomendacjami i wskazówkami, wzorami dokumentów do szkoły, gminy, posła, senatora.. Jest co zrobić. GRAPE pokazuje jak! Patrz na GRAPE.uw.edu.pl/Dozywianie

Joanna Tyrowicz o systemie dożywiania, który nie działa

W Polskim Radiu o raporcie


A w Polsce niemożliwe!

Raport „Prawne aspekty produkcji i obrotu żywnością na małą skalę w krajach europejskich. Analiza legislacji unijnej, przykłady rozwiązań prawnych krajów członkowskich UE” został opublikowany na www.zpp.net.pl .
Chcesz pobrać raport – kliknij tutaj

Video z konferencji


 

1090Wzór do naśladowania, czyli przedszkole Nr 8 w Łomży

W szkołach nie ma sklepików, w których dostępne są słodycze, chipsy, gazowane napoje. Wszystkie posiłki wydawane dzieciom są przyrządzane z ekologicznych produktów pozyskiwanych wyłącznie z okolicznych gospodarstw rolnych położonych w pobliżu miasta. Dodajmy, że są one wydawane bezpłatnie, bo są opłacane z podatków. Dzieje się tak nie tylko w szkołach, ale i w przedszkolach. Gdzie tak się dzieje? W Polsce? Nie. W szwedzkim Sodertalje, położonym koło Sztokholmu. Ale optymalnie dobre praktyki żywieniowe są wprowadzane na szczeblu lokalnym również w naszym kraju. W Łomży w Przedszkolu Publicznym Nr 8 od 2012 roku dzieci jedzą płody rolne pochodzące z ekologicznych upraw.
Zobacz jak żywią dzieci.

Patrz też: A czy Twój samorząd zainwestował w piece konwekcyjne w przedszkolach i szkołach?


sos bees greenpeaceNie ma pszczół = nie ma ludzi

„Jeśli z Ziemi zniknie pszczoła, człowiekowi pozostaną tylko cztery lata życia; nie ma więcej pszczół, nie ma więcej zapylania, nie ma więcej roślin, nie ma więcej zwierząt, nie ma więcej ludzi”. Albert Einstein stworzył teorię względności, ale to teza o bezwzględnej konieczności ochrony pszczół jest dla gatunku ludzkiego ważniejsza.

Greenpeace Polska: Raport: Przyszłość pszczół. Świat bez pestycydów – w stronę rolnictwa ekologicznego